Ako uspieť v blogovom svete

1/15/2016 Unknown 4 Comments

Dnešný článok je celkom netradičný. Blogerkou som sa stála len nedávno- cca rok a pol dozadu. Pred tým, než som sa rozhodla vstúpiť do tohto sveta, kde sa stále niečo deje a kde vždy objavím nejakú novú blogerku/blogera alebo youtuberku/youtuber, som bola "len čitateľkou blogu". Čitatelia sú pre blog veľmi dôležitý, pretože čo by to bolo, ak by si všetci blogeri písali blog len pre seba. 

Odkedy som blogerkou, celý tento blogový svet sa akoby zmenil. Stále sledujem aj iné blogy, no kedysi to nebolo až tak propagované ako teraz. Kedysi bolo málo blogerov, ktorý písali svoje myšlienky takto verejne. V poslednom období sa to zmenilo a s blogmi sa akoby rozsypalo vrece. 

Ako tak blogy sledujem tak som odpozorovala zopár veci, ktoré blogeri musia mať alebo by mali robiť aby boli úspešní. Ak chcete uspieť, bez tohto to proste nie je ono:

1. bez "jabĺčka" na elektronike to proste nepôjde. Veď hádam nechcete, aby vás niekto videl s "obyčajným telefónom" v ruke. Proste to nie je štýlové, a štýl je potrebný vo všetkom.
Zdroj

2. ak nefotíte pomocou foťáka Olympus a nevlačíte ho stále zavesení na krku, tak nemáte veľké šance uspieť. Ale aspoň musíte fotiť pomocou zrkadlovky.
Zdroj


3. pred tým, než sa najete, tak si všetko musíte nafotiť na instagram. Kým si spravíte dokonalú fotku hodnú zverejnenia na instagrame, tak vaše jedlo bude studené, a vám neostane nič iné ako to rýchlo do seba nahádzať.

4. ak nemáte množstvo spoluprác a napíšete kladné recenzie, aj keď sú produkty pre vás nevyhovujúce tak si vás nik nevšimne. Nebudete mať množstvo čitateľov a nezakopnú o vás ani žiadne firmy. Ak by aj ste chceli samy nadviazať spoluprácu s nejakou firmou, tak vás jednoducho odbijú, že momentálne neplánujú nadviazovanie nových spoluprác- to z toho dôvodu, že máte malinko čitateľov, ale to vám nik nepovie na rovinu- veď existuje diplomacia. 

5. ak nenosíte hodinky Daniel Wellington, tak proste nie ste IN. V súčasnosti ich už má asi každá blogerka, ktorú sledujem. Samozrejme platí, že lacnejšie hodinky nie sú štýlové.
Zdroj

6. ak nepoužívate drahú kozmetiku alebo zahraničnú ako je napríklad UD, TooFaced, Zoella, Zoeva atď. tak proste čitatelia vás budú obchádzať. Neviem v čom spočíva mentalita národa, ale je to tak. Načo budú pozerať na recenzie voľne dostupných produktov v drogérii keď sa môžu kochať pre nich nedostupnou kozmetikou a rozčuľovať sa, že si ju nemôžu dovoliť a že život nie je fér. 
Zdroj

Samozrejme berte to cele s humorom. Ale ak si všímate tak v poslednej dobe to takto funguje. Neviem prečo, ale je to tak. A čitatelia to vyhľadávajú. 

Ja osobne nič z toho, čo je vyššie vymenované nemám. Fotim buď mobilom (mám LG L90) alebo foťákom (Nikon coolpix S2800). Určite mám svoj vysnený foťák, ktorý keď si raz budem môcť dovoliť tak si kúpim, no do tej doby si vystačím s tým čo mám. 

Je množstvo drahej kozmetiky, ktorú by som chcela vyskúšať a po ktorej moje srdce priahne, no proste momentálne nemám na to peniaze aby som ju mohla kúpiť, tak sa radšej uskromním aj s lacnejšou variantov kozmetiky z drogérii a nekupujem si napodobeniny z ebay-u alebo aliexpress-u. 

Čo sa týka spoluprác, tak nejaké som nadviazala- no boli to len jednorázové spolupráce. Keď som napísala svoj názor tak sa spoločnosť potom neozvala. No som rada aj za také. Aspoň som mala možnosť vyskúšať nejaké produkty, čo som si sama nekúpila. Avšak v súčasnosti mám jednú jedinú, za ktorú som nesmierne vďačná. Je to spolupráca s webom KamZaKrásou.sk- vďaka tomuto webu mám možnosť testovať množstvo značiek, na ktoré by som možno nikdy nenatrafila alebo si sama nekúpila. Preto má táto spolupráca veľmi teší a som veľmi rada, že sa niekomu páči moja práca (moje články resp. recenzie). 

P.S: Nevytvárajte si blog len z jedného jediného dôvodu- a to získavanie množstva produktov zadarmo.Vôbec to tak nefunguje, veď ešte nikomu nič z neba nespadlo len tak zadarmo. Za všetkým je množstvo driny. A všetko je potrebné si zaslúžiť!!!!!!!!!!



Čo si myslíte VY o súčasnom "blogovom svete"? Ako vnímate súčasných blogerov?




4 komentáre:

  1. Pekne si to napísala. Mňa úpirmne už skôr odrádzajú blogy nabité samou drahou kozmetikou a to proste preto, že to podľa mňa nemá zmysel vyhazdovať toľké peniaze, ok raz za čas si človek spraví radosť, ale úprimne ma nebaví čítať na každom blogu o tom, aká je úžasná paletka Sleek či iné vecičky drahých značiek. A čo už vonkoncom nechápem sú recenzie na parfémy, no ale nevadí. Tiež fotím mobilom, možno si raz kúpim foťák uvidíme, ale to nie je len o foťáku ale o celkovej kompozícii fotiek. So spoluprácami mám takmer rovnakú skúsenosť, momentálne mám tak asi dve aj to si nie som celkom istá a nič kozmetické. Tak nech sa ti s blogom darí, čítam ho rada hlavne pre zaujímavé produkty. Síce nie som úplne bio blogerka, ale rada si také veci čítam a občas niečo aj sama testujem.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Do doby, kým som nezačala písať články na web kamzakrasou.sk som takmer nič z bio kozmetiky neskúšala. Tým, že to je bio tak je veľakrát predražená. No vďaka webu takéto produkty dostávam na otestovanie, a pravdupovediac som celkom rada, že to môžem porovnať s klasickou nebio kozmetikou. Teraz objavujem množstvo značiek, ktoré som vôbec nepoznala a je to pre mňa zábavka a hobby :D

      Odstrániť
  2. Blogy, o kterých píšeš, popravdě vůbec nesleduji. Už několikrát se mi stalo, že jsem po přečtení článku, jenž tohle vše obsahuje, hned ze seznamu četby dotyčnou stránku smazala. Postupně opravdu začíná psát každý druhý. Nejlépe jen mít zrcadlovku a fotit vše okolo sebe a pak o tom "psát". :D Na druhou stranu, sama blog mám už docela dlouho (cca 3,5 roku) a musím se postavit částečně proti tvému (ač krásnému a výstižnému) článku. Ano, úspěch nikomu nespadne do klína a pokud se blogerovi naskytne příležitost spolupráce, většinou kývne. I když ovšem dostane produkt zadarmo, ovlivňuje svůj sociální obraz. Čtenáři si budou pamatovat, jestli jim přišla recenze zbytečná, přehnaně vychválená nebo naprosto mimo. Takže zavázat se ke spolupráci je dnes mnohem složitější. A pokud se nepropůjčí bloger k něčemu nemístném, nevidím na tom nic špatného. To, že v recenzi hodnotí pak zboží kladně není proto, že ho má zadarmo. Třeba já si firmu vyšpehuju a kývnu, jen pokud jsem spokojená. Nechci nikoho zničit svou negativní kritikou. :) A nepřijde mi, že by to ze mě dělalo úspěšnějšího blogera... Spolupráce pouze obohatí o zkušenosti. Jestli ale někdo založí blog a po týdnu píše firmám, zda nemají zájem, protože to chce mít zadara? To máš pravdu, tihle spisovatelé nám ničí pověst. :) PS: fotím si každé jídlo. Někdy si přijdu fakt pošahaně...:D :) Snad mě ale omlouvá, že píšu o jídle. Jinak ale, rozhodně souhlas- a placák! Good luck! Š. http://corculum.blogspot.cz/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno ja tvoj názor beriem a určite nehádžem všetkých blogerov do jedného vrecia. Určite sú výnimky, ktoré si na takýchto materiálnych drahých veciach nepotrpia. Áno samozrejme so spoluprácami to je kadejaké. Avšak existujú blogeri kývnu na akúkoľvek spoluprácu, hlavne že dostanú produkty zadarmo, a preto vychvaľujú- len aby bola firma spokojná a poslala niečo aj nabudúce. Mne sa stalo, že som napísala nie veľmi kladnú recenziu na produkt, ktorý som dostala na otestovanie, a firma sa ako keby urazila a už sa neozvali doteraz :) Takže je to všelijaké. :D

      Odstrániť

Budem veľmi rada, ak po sebe necháte stopu v podobe komentára.